Pozwala zarówno na realizację procesu nadzoru prawnego nad aktami, jak i na pełne zarządzanie oraz szczegółowe raportowanie w związku z realizowanym procesem nadzoru prawnego.
Wbudowany edytor XML umożliwia użytkownikom tworzenie rozstrzygnięć czy wskazań nadzorczych, a w przypadku RIO, uchwał rozstrzygnięć bezpośrednio w aplikacji, zapewniając jednocześnie ich zgodność z wymogami ustawy o ogłaszaniu aktów normatywnych, jak i pozwalając na ich przekazywanie.
System e-Nadzór pozwala zarówno na realizację procesu nadzoru prawnego nad aktami, jak i na pełne zarządzanie oraz szczegółowe raportowanie w związku z realizowanym procesem nadzoru. Dzięki nowatorskim rozwiązaniom, nie stosowanym dotychczas w podobnych aplikacjach do zarządzania dokumentami, aplikacja oferuje niespotykaną ergonomię pracy jak i pełną automatykę wybranych czynności, np.: automatyczna dekretacja, zakładanie spraw we właściwych teczkach aktowych, rozpoznawanie dokumentów przychodzących i dołączanie ich do odpowiednich akt sprawy. Wbudowany edytor XML umożliwia użytkownikom tworzenie rozstrzygnięć czy wskazań nadzorczych, a w przypadku RIO, uchwał rozstrzygnięć (a także dowolnych innych dokumentów niezbędnych w procesie nadzoru, np.: pytań do JST) bezpośrednio w aplikacji, zapewniając jednocześnie ich zgodność z wymogami ustawy o ogłaszaniu aktów normatywnych, jak i pozwalając na ich przekazywanie:
Dodatkowo, poprzez dostępny przy każdym analizowanym / tworzonym dokumencie, autorski moduł, Asystent Magic, który w tle:
osoba dokonująca analizy prawnej, w każdej chwili ma dostęp do:
Jednocześnie, dzięki integracji z systemem informacji prawnej Legalis (wydawnictwa C.H Beck), użytkownicy mają możliwość wyświetlenia, bezpośrednio z aplikacji, treść konkretnego przepisu ( czy całej ustawy) rozpoznanej zarówno jako podstawa prawna czy też naruszenie.
Rozbudowany moduł raportów natomiast, pozwala na pełną analizę procesu nadzoru zarówno w odniesieniu do całości dokumentów, konkretnych typów JST, konkretnego urzędu czy też konkretnego aktu. W szczególności udostępnia następujące typy raportów:
Aplikacja pozwala również na stosowanie niestandardowego zakończenia procesu nadzoru, np.:
Aplikacja przygotowana jest do obsługi dokumentów przekazywanych:
Oferując pełen wachlarz wyżej opisanych funkcjonalności aplikacja jest zgodna z wymogami paczki archiwalnej, dzięki czemu przekazanie elektronicznych dokumentów do archiwum Państwowego nie będzie stanowiło żadnego problemu.
System eNadzór umożliwia pełną elektronizację procesu nadzoru nad stanowieniem aktów prawnych przez organy JST. W praktyce – Urząd Wojewódzki otrzymuje narzędzie pozwalające na w pełni elektroniczną pracę z aktami przekazanymi w trybie nadzoru, natomiast wszystkie jednostki samorządu terytorialnego otrzymują możliwość przekazywania w formie elektronicznej wszystkich stanowionych aktów (nie tylko tych podlegających publikacji).